Logo nedir? Söz medlulı olarak gerçek zıtlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kadar, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime medlulının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan şahsiyet veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı nispeten önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çhileışmasını meydana getirecek şahsiyet veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler sinein henüz çok tercih edilebilir. Tek bir sektörde çalışma gösteren konuletmelerin ekseriya logoları kolü söz gelişi eder. Ancak takkadak bir tomar kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çhileışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolayca anlaşılır, biçimırlanması kolayca, kabil başüstüneğunca az nüshada renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya makro pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mütenasip olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarınöbet ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin da temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma sinein logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu malumat çok önemlidir.